מה זה אתר תדמית?

אתר תדמית הוא אתר אינטרנט שנועד לייצג עסק, בעל מקצוע או חברה. לרוב יהיה זה אתר בעל היקף מצומצם יחסית, שיכלול דף בית, דף אודות, דפי שירותים ובלוג.

המטרות של אתר תדמית

  • כרטיס ביקור דיגיטלי – מישהו התעניין בשירות שלכם? תוכלו לשלוח אותו לאתר כדי להראות מי אתם ומה אתם. בנוסף, אם מישהו יחפש את החברה או העסק בגוגל הוא יגיע לאתר ויתרשם ממה שאתם מציעים עוד לפני שתדברו
  • משיכת לקוחות חדשים – האתר יכלול הנעות לפעולה, טפסים ואפשרויות נוספות שיעודדו גולשים ליצור איתכם קשר ולהפוך ללקוחות

למי מיועד אתר תדמית?

עורכי דין וקבלנים, חברות הייטק וגלידריות. אתרי תדמית מתאימים כמעט לכל התחומים. כיום אנשים מחפשים כל דבר גם באינטרנט, כשהם רואים שאין לכם אתר, הם עלולים לעבור למתחרה.
כמובן, שבחלק מהמקרים אתר תדמית לא יספיק ויהיה צורך בבניית מערכת מורכבת יותר, שתכלול חנות דיגיטלית, או מתחם חוויתי אחר. אבל העיקרון של זירה שתהווה מקום למפגש דיגיטלי עם העסק נכון לכל תחום.

איך בונים אתר תדמית?

רוב אתרי התדמית שנבנים היום, מתבססים על וורדפרס, כאשר אחד מכל ארבעה אתרים נבנה בוורדפרס. למה?
קודם נסביר: וורדפרס היא מערכת קוד פתוח לבניית אתרים. למערכת יתרונות רבים, היא חינמית, כוללת תוספים רבים, פונקציונלית וקלה לניהול, מתאימה לקידום אתרים ומספקת אפשרויות רבות בצורה פשוטה יחסית.
אחד היתרונות המרכזיים של וורדפרס הוא האפשרות להשתמש באלמנטור, תוסף וורדפרס באמצעותו ניתן לבנות אתרים יפים בזמן קצר.

כמה עולה לבנות אתר תדמית?

בניית אתר תדמית יכולה להתחיל בכמה מאות שקלים עבור אתר בסיסי מאוד, ולהגיע גם לעשות אלפי שקלים. המחיר תלוי מאוד בצורך ובנכונות של בעל העסק להשקיע באתר.
אם יש לכם חוש טכני וסבלנות ללמוד, תוכלו לעשות זאת בעצמכם בעזרת WIX או וורדפרס. במצב כזה, העלויות שלכם יהיו בעיקר על אחסון ודומיין, ויסתכמו בכמה מאות שקלים בשנה.
אבל רוב העסקים לא יסתפקו באתר שהם בנו בעצמם. חברות לבניית אתרים מוכרות בניית אתר תדמית במחיר של כמה אלפי שקלים.

גורמים נוספים שישפיעו על העלות:

  • האם יש צורך בפיצ’רים מיוחדים?
  • האם צריך לכתוב תוכן?
  • כמה עמודים יכלול האתר?
  • האם נדרשת אבטחה מיוחדת?

6 דגשים לבניית אתר תדמית

ריכזנו עבורכם 6 דגשים חשובים, שילוו אתכם בדרך לאתר תדמית מוצלח:

1. להתמקד ב”מה” ולא ב”מי”

עם כל הכבוד וההערכה, הלקוחות שיגיעו לאתר שלכם לא באמת יתעניינו בחזון שלכם – אלא במה שאתם מציעים להם. נכון, צריך להציג את החברה, את האנשים ואת הערכים, אבל צריך להתמקד כל הזמן באופן בו זה משרת את הצרכים של הלקוח.
במילים אחרות, נסו להתמקד בפתרון שאתם מספקים, ולא במי שמספק אותו.
ניקח כדוגמה חברת הייטק שמוכרת מוצר חדשני. יכול להיות שהיא משתמשת בטכנולוגיה ייחודית, או מעסיקה את המפתחים הכי טובים בשוק – אבל מה שבאמת מעניין את הלקוח, זה איך המוצר הזה יכול לפתור לו את הבעיה.

2. להציג את האנשים

אתרי תדמית רבים מדברים בלי סוף על החברה כישות בעלת מטרות ורצונות, ושוכחים שבסופו של דבר הלקוחות שלהם רוצים לראות אנשים. כך נוצר אתר מנוכר, שאינו מספק את התדמית הרצויה.
חשוב לשלב באתר תמונות ושמות של אנשי החברה. בחלק מהמקרים אפשר להסתפק בתמונות ושמות של דמויות מפתח, במקרים אחרים כדאי לשים תמונות של כל הצוות. זה תלוי באופי החברה, בגודל שלה ועוד.
על ידי הצגה של אנשים אמיתיים, תיצרו תחושה טובה יותר אצל הגולש ותדמית אנושית.

3. להיות ממוקדים

3 שניות. זה הזמן שיש לכם לפני שגולש שמגיע לאתר יתייאש וימשיך הלאה. כדי שהוא ישאר באתר אתם צריכים להיות מאוד חדים וממוקדים. מי שמגיע לאתר צריך להבין מיד למה הוא כאן.
שימוש באנימציות ועיצובים מגניבים יתרמו לאתר, אבל אל תשכחו גם את התכלס. מסרים חדים שיבהירו לגולש למה הוא כאן ומה יוצא לו מזה.

4. להתאים את האתר לקהל היעד

כחברה או עסק, יש לכם קהל יעד מוגדר אותו אתם רוצים להשיג. גם האתר שלכם צריך לפנות לקהל הזה. נסו לחשוב לעומק על הקהל שלכם. יש לכם קהל מבוגר? תתאימו לו טקסטים גדולים ועיצובים פשוטים. קהל צעיר? אולי כדאי לנסות משהו צבעוני יותר.
העיקרון פשוט – תחשבו על הקהל, תתאימו לו את האריזה והמסרים.

5. להשקיע ב-SEO

רבים מקימים אתר תדמית, אבל לא מקדמים אותו. מה שקורה, זה שהם נשארים עם אתר מדהים שאף אחד לא מגיע אליו.
חשוב לבנות תשתית לקידום אורגני ולהמשיך לעבוד על האתר כל הזמן – כדי שהוא באמת יגיע לקהל הנכון.

6. להשתמש בכתיבה שיווקית

אתרי תדמית רבים נופלים בגזרת המילים. הם משקיעים המון בעיצוב, אבל הטקסטים כתובים כמו של ילד בכיתה ב’.
הכתיבה באתר שלכם צריכה להיות מזוקקת ומדויקת. זה לא הכמות זו האיכות. ואתם צריכים כמה שיותר ברור, מדויק ומתאים לשפה שלכם.
*טיפ קטן: אחת הדרכים לקדם את האתר היא שימוש במילות מפתח, שימו לב שזה לא בא על חשבון התדמית של האתר שלכם. כשאתם משתמשים במילות מפתח, תמצאו את הדרך לגרום להם להשתלב בטבעיות בתמונה, ולא להכתים את האתר שלכם.

אז.. מה עכשיו?

אחרי שהבנתם מה זה אתר תדמית, צרו איתנו קשר! אנו נדאג להקים את האתר תדמית הטוב ביותר שהעסק שלכם צריך.

× נשמח לעזור